§ 1 Regulamin
- Regulamin określa rodzaj i zakres świadczonych usług, w tym usług elektronicznych świadczonych przez Właściciela, warunki techniczne, tryb postępowań reklamacyjnych.
- Właścicielem Serwisu pod adresem seatours.pl jest Karol Rosada, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SEA TOURS BIURO PODRÓŻY, Toruńska 20/7, 80-747 Gdańsk. Działalność gospodarcza jest wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 6721880879, REGON 220494150.
- Możesz skontaktować się z Właścicielem pisząc na adres e-mail: office@seatours.pl lub telefonicznie: +48 784 474 514, +48 600 050 889.
§ 2 Definicje
- DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Oferta – propozycja dostępnych w Serwisie Usług, obejmująca istotne informacje o Usłudze. Oferta może również zawierać instrukcje użytkowania lub szczegółowe warunki korzystania z danej usługi (jeśli dostępne).
- Polityka prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych, dostępna pod adresem https://seatours.pl/polityka-prywatnosci/.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Serwisu.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że umowa ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin – niniejszy Regulamin określający zasady korzystania z Serwisu.
- Serwis – strona internetowa, aplikacja lub inny środek komunikacji elektronicznej, na której oferowane są Usługi przez Właściciela.
- Umowa – wzajemne uzgodnienia Właściciela i Uzytkownika określające wzajemne prawa oraz obowiązki.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Usługa – to każda czynność zawierająca w sobie element niematerialności, która polega na oddziaływaniu na Użytkownika lub jego przedmioty, które nie powoduje przeniesienia praw własności, w szczególności Usługi elektroniczne.
- Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu; usługa w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Użytkownik – podmiot korzystająca z Serwisu.
§ 3 Zasady zawierania umów
- Regulamin oraz Oferta określają zasady współpracy i warunki realizacji Umowy.
- Użytkownik otrzymuje od Właściciela regulamin przed zawarciem Umowy na odległość. Treść Regulaminu może zostać utrwalona przez Użytkownika poprzez jego pobranie, zapisanie na nośniku lub wydrukowanie.
- Użytkownik nie może korzystać z Serwisu używając niepoprawnych danych osobowych, w sposób anonimowy lub pod pseudonimem.
- Regulamin oraz Oferta nie ograniczają ani nie wyłączają wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawnień Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- W przypadku rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta.
- Umowa zostaje zawarta z chwilą skorzystania z usługi elektornicznej oferowanej w Serwisie przez Użytkownika.
- Użytkownik ma zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, zobowiązany jest do korzystania z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Regulaminem i dobrymi obyczajami, z uwzględnieniem dóbr osobistych i praw własności intelektualnej, w szczególności praw autorskich przysługujących Właścicielowi lub osobom trzecim oraz w sposób nie zakłócający funkcjonowanie Serwisu.
§ 4 Zasady współpracy oraz realizacji usług elektronicznych w Serwisie
- Użytkownik może korzystać z Serwisu 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
- Korzystanie z Serwisu przez Użytkownika jest bezpłatne.
§ 5 Warunki techniczne
- Użytkownik może korzystać z Serwisu internetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Regulaminem.
- Właściciel oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Użytkowników przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.
- W celu skorzystania z Serwisu, konieczne jest posiadanie przez Użytkownika:
- aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
- aktualnego narzędzia/programu obsługującego pliki elektroniczne w formacie wskazanym w Ofercie (np. w formacie *.zip, *.pdf, *.mobi, *.pub, *.doc, *.docx, *.xsl);
- zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768;
- włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
§ 6 Reklamacja
- Właściciel ponosi odpowiedzialność za zgodność Usług elektornicznych z umową na zasadach określonych w art. 43a i następnych Ustawy o prawach konsumenta.
- Niniejszy rozdział określa zasady odpowiedzialności za zgodność świadczenia Usług elektronicznych zgodnie z Umową.
- Jeżeli Usługa jest niezgodna z umową, Użytkownik może żądać jej naprawy lub wymiany lub odstąpienia od umowy.
- Właściciel może dokonać wymiany, gdy Użytkownik żąda naprawy, lub Właściciel może dokonać naprawy, gdy Użytkownik żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Usługi z umową w sposób wybrany przez Użytkownika jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Właściciela. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Właściciel może odmówić doprowadzenia Usługi do zgodności z umową.
- Jeżeli Usługa jest niezgodna z umową, Użytkownik może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, gdy:
- Właściciel odmówił doprowadzenia Usługi do zgodności z umową lub nie doprowadził Usługi do zgodności z umową
- brak zgodności Usługi z umową występuje nadal, mimo że Właściciel próbował doprowadzić Usługę do zgodności z umową;
- brak zgodności Usługi z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
- z oświadczenia Właściciela lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Usługi do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika.
- Użytkownik może złożyć reklamację dotyczącą niezgodności Usługi z umową wysyłając ją na adres Właściciela wskazany w Regulaminie (adres korespondencyjny lub e-mailowy). Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Użytkownika, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją.
- W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji uniemożliwiającej jej rozpatrzenie, Właściciel wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Użytkownik może złożyć reklamację z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- Wszelkie reklamacje rozwiązywane są niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. Składający reklamację otrzymuje odpowiedź w formie wiadomości poczty elektronicznej wysłanej na adres e-mail, z którego została wysłana reklamacja.
- Ewentualne braki w zgłoszeniu reklamacyjnym zostaną Użytkownikowi zgłoszone niezwłocznie wraz z zawiadomieniem przesłana zostanie informacja, w jaki sposób należy uzupełnić braki w zgłoszeniu reklamacyjnym.
§ 7 Odstąpienie od umowy
- Niniejszy rozdział określa zasady odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni z zastrzeżeniem postanowień poniżej. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Użytkownik powinien poinformować Właściciela o tym w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysyłając np. e-mail lub pismo na adres wskazany w Regulaminie. Wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się w załączniku nr 1 do Regulaminu.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie usługi elektronicznej, Użytkownik powstrzymuje się od korzystania z tej usługi i udostępniania jej osobom trzecim.
§ 8 Prawa autorskie i licencje
- Wszelkie materiały udostępniane przez Właściciela, w tym zdjęcia, teksty, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.
- Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje Właściciel bądź inny podmiot, od którego Właściciel uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Właściciela w oparciu o inną podstawę prawną.
- Wszelkie materiały udostępniane przez Właściciela mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Użytkownika na własny użytek, o ile nic innego nie wynika z Oferty. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku.
- Właściciel udziela Użytkownikowi niewyłącznej licencji, bez prawa do udzielania sublicencji oraz bez ograniczeń terytorialnych. Ograniczenia czasowe wynikają z Oferty lub z niniejszego Regulaminu.
- Użytkownik nie ma prawa do korzystania z materiałów na żadnych polach eksploatacji.
- W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw autorskich, Właściciel ma prawo domagać się od Użytkownika odszkodowania i zadośćuczynienia. Użytkownik w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.
- Właściciel ma prawo do dokonania okresowej aktualizacji Serwisu.
- Do niniejszego Regulaminu zastosowanie mają przepisy RP.
§ 9 Ograniczenia dotyczące treści – nielegalne treści oraz treści niezgodne z Regulaminem, zgłaszanie nielegalnych treści, punkt kontaktowy.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i etyką, z poszanowaniem dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Właściciela i innych osób.
- Zabronione jest umieszczanie treści niezgodnych z prawem.
- Treści nie mogą promować, aprobować ani przedstawiać (w tym poprzez linki do innych stron internetowych) popełniania przestępstw określonych w Dyrektywie 2017/541 (dalej jako: „Dyrektywa”), takich jak m.in.:
- Handel ludźmi, tj.:
Werbowanie, transport, przekazywanie, przechowywanie lub przyjmowanie osób;
Stosowanie groźby, przemocy, przymusu, uprowadzenia, oszustwa, podstępu;
Nadużywanie uprawnień, wykorzystywanie sytuacji bezbronności;
Wręczenie lub przyjmowanie płatności lub korzyści dla uzyskania zgody osoby sprawującej kontrolę nad inną osobą, w celu wyzysku. - Przestępstwa związane z terroryzmem (pełny katalog przestępstw wymieniony w art. 3 ust. 1 Dyrektywy):
Popełnione w celu zastraszenia ludności, bezprawnego zmuszenia rządu lub organizacji międzynarodowej do podjęcia lub zaniechania jakiegoś działania, lub destabilizacji lub zniszczenia podstawowych struktur politycznych, konstytucyjnych, gospodarczych lub społecznych danego państwa lub organizacji międzynarodowej. - Przykładowe przestępstwa to:
– Ataki na życie ludzkie mogące powodować śmierć.
– Ataki na integralność fizyczną osoby.
– Porwania lub branie zakładników.
– Wytwarzanie, posiadanie, nabywanie, przewożenie, dostarczanie lub używanie materiałów wybuchowych lub broni (w tym chemicznej, biologicznej, radiologicznej lub jądrowej), badania nad taką bronią i rozwój broni.
– Nielegalna ingerencja w systemy informatyczne, powodująca poważne szkody lub popełniona przeciwko systemowi informatycznemu o charakterze infrastruktury krytycznej.
– Nielegalna ingerencja w dane komputerowe w systemie informatycznym o charakterze infrastruktury krytycznej.
– Groźby popełnienia jednego z powyższych czynów. - Rozpowszechnianie lub udostępnianie przekazów do publicznej wiadomości z zamiarem podżegania do popełnienia przestępstwa wymienionych w Dyrektywie, jeżeli takie działanie popiera popełnienie przestępstw terrorystycznych i stwarza niebezpieczeństwo ich popełnienia.
- Nakłanianie innych osób do popełnienia lub przyczynienia się do popełnienia przestępstw wymienionych w Dyrektywie.
- Dostarczanie lub gromadzenie funduszy, bezpośrednio lub pośrednio, z zamiarem ich wykorzystania do popełnienia przestępstw terrorystycznych.
- Sporządzanie lub korzystanie z fałszywych dokumentów urzędowych z zamiarem popełnienia przestępstw wymienionych w Dyrektywie.
- Handel ludźmi, tj.:
- Treści nie mogą zawierać informacji, które:
- Naruszają autorskie prawa osobiste lub majątkowe.
- Naruszają dobre obyczaje lub normy moralne, obrażają godność lub naruszają dobra osobiste innych osób, w tym prawo do wizerunku.
- Są wulgarne, obraźliwe, popierają radykalne postawy społeczne lub głoszą takie poglądy (w tym wszelkiego rodzaju dyskryminację rasową, etniczną, ze względu na płeć, wyznanie, propagowanie nienawiści itp.) oraz zawierają treści pornograficzne.
- Stanowią reklamę zakazaną przepisami ustawy z dnia 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz ustawy z dnia 23.07.2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
- Są informacjami handlowymi wprowadzającymi w błąd.
- Właściciel przeciwdziała rozpowszechnianiu treści terrorystycznych zgodnie z Rozporządzeniem 2021/784 oraz nielegalnych treści zgodnie z DSA.
- Właściciel utworzył centralny punkt kontaktowy (zwany dalej: Punktem kontaktowym) przeznaczony do bezpośredniej komunikacji elektronicznej z Portalem dla organów państw członkowskich, Komisji oraz Rady Usług Cyfrowych zgodnie z wymogami DSA w formie formularza kontaktowego dostępnego na stronie: https://seatours.pl/kontakt/. Punkt kontaktowy obsługuje także nakazy podjęcia działań przeciwko nielegalnym treściom oraz nakazy udzielenia informacji.
- Punkt Kontaktowy został utworzony w celu spełnienia wymogów art. 11 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r., dotyczącego jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmieniającego dyrektywę 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (DSA).
- Punkt Kontaktowy jest odpowiedzialny za obsługę nakazów związanych z działaniami przeciwko nielegalnym treściom zgodnie z art. 9 DSA oraz nakazów udzielenia informacji na podstawie art. 10 DSA, które są przekazywane do Właściciela przez odpowiednie organy sądowe i administracyjne.
- Użytkownicy mogą również korzystać z Punktu Kontaktowego do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Właścicielem.
- Punkt Kontaktowy obsługuje komunikację w języku polskim lub angielskim.
- Zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści należy kierować do Właściciela wyłącznie za pomocą dedykowanego Punktu kontaktowego dostępnego w Serwisie. Zgłoszenie musi zawierać wszystkie wymagane informacje wskazane w formularzu (załącznik nr 3).
- Właściciel poinformuje zgłaszającego o otrzymaniu zgłoszenia oraz o sposobie jego rozpatrzenia za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Właściciel nie przegląda samodzielnie publikowanych treści.
- Skargi dotyczące działań Właściciela związanych z treściami terrorystycznymi lub nielegalnymi należy składać zgodnie z procedurą opisaną w Regulaminie.
- Właściciel zawiesza świadczenie usług na rozsądny okres po uprzednim ostrzeżeniu w przypadku odbiorców usługi, którzy często przekazują ewidentnie nielegalne treści. Ponadto, Właściciel zawiesza na rozsądny okres, po wcześniejszym ostrzeżeniu, rozpatrywanie zgłoszeń dokonywanych za pośrednictwem mechanizmów zgłaszania i działania oraz skarg wnoszonych za pośrednictwem wewnętrznych systemów rozpatrywania skarg, o których mowa odpowiednio w art. 16 i 20 DSA, przez osoby lub podmioty często składające ewidentnie bezzasadne zgłoszenia lub skargi.
- Właściciel podejmuje decyzje o zawieszeniu usług po dokładnej ocenie każdego przypadku, terminowo i obiektywnie, z należytą starannością. Sprawdza, czy odbiorca usługi, osoba, podmiot lub skarżący dopuszcza się nadużycia, o którym mowa w pkt 6, uwzględniając wszystkie dostępne istotne fakty i okoliczności. Okoliczności te obejmują co najmniej:
- Liczbę ewidentnie nielegalnych treści lub bezzasadnych zgłoszeń lub skarg, które zostały przekazane, złożone lub wniesione w danym okresie.
- Proporcję tych liczby w stosunku do całkowitej liczby przekazanych informacji lub zgłoszeń dokonanych w danym okresie.
- Ciężar nadużycia, w tym charakter nielegalnych treści i ich konsekwencje.
- Zamiar odbiorcy usługi, osoby, podmiotu lub skarżącego, jeśli można go ustalić.
- W zakresie nieuregulowanym zastosowanie mają postanowienia zawarte w DSA.
§ 10 Postanowienia końcowe
- Podczas trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.
- Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze nagłym lub naturalnym, niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.
- W ramach korzystania z Usług zabrania się działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich oraz dostarczania informacji o charakterze bezprawnym.
- Polubowne rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji. Konsument ma możliwość zwrócenia się do:
- stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
- wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Właścicielem;
- powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy;
- lub ma prawo skorzystać z platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Właściciel zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakich zmiany te wymuszają na Właścicielu również zmiany treści niniejszego Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących decyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń sądowych w zakresie odpowiadającym wydanym decyzjom/orzeczeniom oraz w przypadku istotnej zmiany czynników biznesowych, o ile istnieje związek przyczynowo- skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia usług przez Właściciela.
- Prawem właściwym jest prawo polskie z zastrzeżeniem ust. 9.
- Sądem właściwym jest sąd polski z zastrzeżeniem ust. 9.
- W przypadku Użytkownika będącego konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają konsumenta ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu, których nie da się wyłączyć na podstawie umowy. W przypadku gdy przepisy, które obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej między Użytkownikiem a Właścicielem.
- Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych uregulowane są w Polityce prywatności.
- Regulamin obowiązuje od dnia 2024-10-15.
Załącznik nr 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
ZGŁOSZENIE NIELEGELANYCH TREŚCI